27.04.2023
Korzyści z użycia Just in Time
Just In Time to szczególna usługa logistyczna. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „na czas”, i taki właśnie jest jej główny cel – poprawić terminowość dostaw. W Just In Time terminowość idzie jednak w parze z opłacalnością, dlatego procesy są tak planowane, aby zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa.
Na czym polega Just In Time?
Jest to strategia wydajnego planowania produkcji i dystrybucji. Łańcuch dostaw można dzięki temu zaprojektować tak, by na bieżąco producent wysyłał do odbiorców wytworzone towary. W ten sposób ogranicza się zapasy w magazynach, co przynosi wytwórcom spore oszczędności – do składowania dużych ilości produktów niezbędna jest wielka przestrzeń, w dodatku wiele towarów wymaga np. utrzymania określonej temperatury lub poziomu wilgotności powietrza, plus trzeba płacić pracownikom za obsługę magazynu. W przypadku towarów o krótkim terminie przydatności za sprawą Just In Time unika się strat wynikających z przetrzymania ładunku.
Just In Time zwiększa płynność produkcji, a co za tym idzie, firma produkcyjna może sprzedawać więcej towarów i poprawiać swoje wyniki finansowe. Łatwiej utrzymać płynność procesów produkcyjnych i można też na bieżąco korygować wielkość kolejnych partii towarów, jeśli w danym okresie zapotrzebowanie się zmieni.
W systemie zsynchronizowane są różne podmioty, dlatego ułatwia to nie tylko sam transport gotowych produktów, ale i dostawy materiałów wykorzystywanych do produkcji – firma otrzymuje w terminie niezbędny surowiec i jest cały czas w kontakcie z dystrybutorami. Zaletą tego rozwiązania są niższe koszty produkcji i zarządzania, oszczędności na magazynach i personelu, automatyzacja procesów.
Jak skorzystać z usługi?
Dostawy Just In Time organizuje GO Freight, a współpraca zaczyna się zawsze od audytu w przedsiębiorstwie klienta, na podstawie którego można wskazać błędy w dotychczasowym planowaniu transportu i zaproponować nowe, bardziej efektywne rozwiązania. GO Freight zajmuje się także realizacją dostaw, a zleceniodawca swoje zamówienia może zgłaszać poprzez wygodny w obsłudze panel klienta. System umożliwia skrócenie cyklu realizacji zamówień i ułatwia komunikację z wykonawcą usługi, a klient ma pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w jego firmie.